Noise
June 2005, one landmark evening of modern art took place on two stages at the Art Rock Festival in St Brieuc. Olivier Assayas captures the eve of concerts, lectures and experimental cinema in this documentary—a virtual laboratory of images blending with varying arrays of sound.
A rarity in Assayas’ filmography, Noise finds the director, whose cinema has always been vividly linked to the ecstasies of pop music, turn his lens upon a hypnotic concert. Performances from Sonic Youth, Metric, Jeanne Balibar, and more align to compose a testament to the beauty of dissonance.