Notebook on Cities and Clothes
Director Wim Wenders investigates the similarities between his craft, filmmaking, and that of the Japanese fashion designer Yohji Yamamoto—who, in the early 1980s, shocked and revolutionized the fashion world. Over a series of interviews in Paris and Tokyo, Yamamoto and Wenders spark a friendship.
Navigating multiple intersections at once—cinema and fashion design, Paris and Tokyo, digital and analog—this impressionistic and thought-provoking diary film sheds light on the creative process of two luminous minds: haute couture icon Yohji Yamamoto and the very man behind the camera, Wim Wenders.