Nothing Personal
Anne leaves her previous life in Holland behind to lead a solitary, wandering existence in Ireland. During her travels, she discovers a house where hermit Martin lives. They close a deal: food in exchange of work. On one condition: no personal contact, no questions. Who will break the deal first?
After receiving extensive praise in festivals and winning the Best First Film and Best Actress prizes at Locarno, this film unjustly fell off the radar. Subtly portrayed, repressed emotions become majestic in this heart-wrenching tale set within the wild, ragged landscapes (and faces) of Ireland.