Old Joy
Two old friends, Kurt and Mark, reunite for a weekend camping trip in the Cascade mountain range east of Portland, Oregon. When they arrive at their final destination, a hot spring deep in the forest, they must confront the divergent paths they have taken in life.
After 12 years away, Kelly Reichardt returned to independent filmmaking with this small scale but beguiling portrait of two men, no longer young, not quite old, trying to resume a friendship. With a lush Oregon setting and precise social detail—a director hallmark—she made a road movie in miniature.