Om Dar-B-Dar
Om, an adolescent boy living in an Indian village, is good at only one thing: holding his breath for a long time. His father Babuji left his government job to dedicate his time to astrology. Fascinated with magic and religion, Om visits a fantasy city and takes a home close to a frog pond.
Indian new wave filmmaker Kamal Swaroop’s debut feature is a postmodern portrait of day-to-day life in the town of Ajmer. Told through idiosyncratic imagery, unusual dialogues, and irreverence, this film is a cult-classic of Indian experimental cinema.