On the Adamant
The Adamant is a unique day care centre : it is a floating structure. Located on the Seine in the heart of Paris, it welcomes adults suffering from mental disorders, offering them care that grounds them in time and space, and helps them to recover or keep up their spirits.
Following the daily operations of a Parisian haven for people living with mental illness, this tender film from veteran documentarian Nicolas Philibert was the surprise winner of the Golden Bear at Berlinale in 2023. An ode to the healing power of art therapy, and the resilience of the human spirit.