One Floor Below
After being the sole unfortunate witness of a domestic quarrel that ends up in a murder, Patrascu, a capable fiftysomething businessman and father, finds himself at odds with two very close neighbors: one is the bizarre murderer, the other one his very own conscience.
A murder is hidden behind the quotidian tapestry of everyday life in Romanian New Wave director Radu Muntean’s subtle and observant drama, which premiered in Cannes. A man tries to follow his routine while a death in his building quietly simmers his world in a mix of guilt, suspicion, and secrecy.