One More Time with Feeling
Originally a performance based concept, this film evolved when Dominik delved into the tragic backdrop of the writing and recording of the album Skeleton Tree. The Bad Seeds’ performance of the album is combined with interviews and footage accompanied by Cave’s narration and improvised rumination.
Andrew Dominik’s deeply personal documentary—his first with music legend Nick Cave—cracks open to reveal the fresh and tender underside of grief. Amid a kaleidoscopic collage of cinematic tricks, Cave’s hardened star persona starts to peel away, leaving us as witnesses to an unforgettable encounter.