One of Us
Thomas, thirty-five, has decided that he will not go outside again. He lives in a caravan in a hangar in the middle of metropolis and invites to his place his family, friends, and neighbours. He organizes parties.
Known for his work with the Marseille theatre troupe Les Chiens de Navarre, this absurd, deadpan comedy marks the first foray in filmmaking from playwright Jean-Christophe Meurisse. Akin to Buñuel, One of Us is a wacky, sharp mid-length satire.