Only Lovers Left Alive
Centuries-old lovers Adam and Eve are vampires. He’s playing rock in Detroit while she’s hanging out in Tangiers. They struggle with depression and an ever-changing world and watch time go by, each finding stability in the other. However, the appearance of her brazen younger sister brings trouble.
Jim Jarmusch makes his own distinctive spin on the vampire film with this stylish, atmospheric two-hander set in present-day Detroit and Tangier. Tom Hiddleston and Tilda Swinton embody the laconic bohemianism of vampires in love in this wicked-cool reflection on immortality and gentrification.