Opera
Cinema has seen its share of Phantom of the Opera adaptations, and yet Dario Argento’s cacophonous telling entirely renews the veracity of a classic tale. Released in the U.S. as Terror at the Opera, this revision moves to beyond the rules of 1980s horror to a realm of pure, ecstatic terror.