Orchids in Fire
Painter, photographer, jazz-lover, food enthusiast Ali Arif Ersen is suddenly struck down with locked-in syndrome and finds himself bedridden. Orchids in Fire captures the urge to create and explores the passion for life, the power of resilience and rebuilding one’s life after a tragedy.
Selin Şenköken’s inspirational documentary reflects the passionate personality of her protagonist. While Ali Arif Ersen is trapped in his own body, his mind is wandering with an unquenched thirst to create and learn. An ode to resilience, and the ability to see the beauty in everything around us.