Orpheus
A famous poet in postwar Paris, scorned by the Left Bank youth, is in love with both his wife Eurydice and a mysterious princess. Seeking inspiration, the poet becomes obsessed and follows the princess from the world of the living to the land of the dead.
The middle film in Jean Cocteau’s delirious Orphic Trilogy sees the great artist transposing the famous Greek myth onto the beatnik world of Left Bank Paris. A shimmering dream world unfolds from a mirrored portal: a rich parable on self-obsession that can be enjoyed here in a stunning restoration.