Rafaela and Gabriela are young friends living in a fantasy world that is threatened when Rafaela discovers she is pregnant. She intends to have an abortion, but in Chile it’s illegal. They face the hostile system to guarantee a safe abortion for Rafaela, fighting to preserve their friendship.
A rising star in Chilean cinema, filmmaker Alexandra Hyland makes her feature debut with this spiky tale of female friendship. Staging a fleet-footed dance between comedy and drama, Outsider Girls lobs a firecracker into the public healthcare system to sound a clarion call for reproductive rights.