Our Children
Murielle meets and falls in love with Mounir. As their family grows, frictions between Mounir and his adoptive father reach a boiling point. Helpless to extract her husband and children from the wealthy nest that is provided for them, Murielle is drawn into an unhealthy family dynamic.
Belgian auteur Joachim Lafosse directs this tragedy—based off of actual events—regarding the oppressive powers of familial bonds. Lead actress Émilie Dequenne deservedly took home the Un Certain Regard award for Best Actress from the Cannes Film Festival for her revelatory, bereaved turn. Riveting.