Outside Noise
Daniela is unsure about what to do or where to go next. Suffering a bout of insomnia, she is trying to find a way out of what she terms a “constant liminal phase.” She wanders around her neighborhood in Vienna and spends time with two friends, Mia and Natascha, visiting from Berlin.
Dallying along the streets of Berlin and Vienna, the latest film from American independent Ted Fendt drifts agreeably through the haze of three women’s creative ennui. Beautifully shot on warm 16mm, Outside Noise casts a languid, wryly comic eye on the restless contours of wanderlust and friendship.