Overseas
In the Philippines, women get deployed abroad to work as domestic workers or nannies. In one of the many training centers dedicated to domestic work, a group of trainees are getting ready to face both homesickness and the possible abuses lying ahead during a series of role-playing exercises.
From Errol Morris to The Act of Killing, cinema often uses reenactments to conjure the past. Yoon Sung-A goes further, observing Filipino women role-play in anticipation of what awaits them. Revealing how fear is rooted in historical trauma, Overseas is a triumph of empathy, dignity and sisterhood.