When nine peasant women from a mountain village in southern Turkey decide to write and perform a play based on their life stories, aspects of their personalities emerge that they never knew existed, and they find that their husbands are treating them with a new respect.
This Tribeca award-winning documentary which Pelin Esmer produced, edited, and directed, is a miracle that reveals the transformative power of art. Esmer profoundly captures the cries of peasant women who drudge through life, crushed by their responsibilities, and who suppress all kinds of emotions.