Parole povere
The collision between the eyes of a filmmaker and the words of a poet: she offers her gaze, he offers his identity. Pierluigi Cappello’s story runs on the screen as it would in everyday life: his roots in Friuli and the personal stories told by his friends; the places and the memories.
An affectionate portrait of poet Pierluigi Cappello, Francesca Archibugi’s documentary offers simple, moving reflections on what it means to be an artist. Cappello’s roots in Friuli and his most personal memories take center stage in Parole Povere.