Party
A party is held in honor of the recipient of a literary prize, which attracts the cultural elite of the town. Missing is Amrit, a writer who left a promising literary career to become an activist among the tribals. His attempt to bridge the chasm between words and deed haunts those at the party.
Based on a Marathi play by Mahesh Elkunchwar, Party is a timeless political and social satire by Govind Nihalani. In the process of unravelling the hypocrisy of the intellectuals and artists of urban Indian society, the film also reveals the angst, and loneliness of the privileged.