Patience (After Sebald)
Grierson Award-winning director Grant Gee (Joy Division) ventures to East Anglia to provide an impression of the influential German writer W.G. Sebald (1944-2001). A film about landscape, art, history, life and loss, featuring contributions from Tacita Dean, Iain Sinclair and other major artists.
This multi-layered and monochromatic essay film celebrates German writer W. G. Sebald’s superlative novel, The Rings of Saturn. Retracing its iconic psychogeographical journey across the Suffolk landscape, the film takes a hypnotic plunge into a poignant masterpiece of literature.