Pépé le Moko
Pépé le Moko, one of France’s most wanted criminals, hides out in the Casbah section of Algiers. He knows the police will be waiting for him if he tries to leave the city. When Pépé meets Gaby, a Parisian girl, he is compelled to risk his life and leave its confines once and for all.
Featuring one of Jean Gabin’s most outstanding performances, Pépé Le Moko’s depiction of the underworld through sublime, stylish cinematography has established it as a landmark of French Poetic Realism. The maze of streets of Algiers’ Casbah provides a pulsating backdrop to this resounding classic.