It’s Elena’s first day working in a bar in a northern Italian town. She meets many different people, all of whom have a different story to tell, either in words but also through simple gestures and actions.
A coveted present for some and a reminder of regrets for others, the lovely red rose is rich with meaning in Marco Bellocchio’s multi-generational portrait of Bobbio, Italy. Contrasting the idealism of youth with mid-life discontent, this magnetic short crafts a sweet bouquet of human experiences.