This is a video about the Park Street cemetery in Calcutta – one of the earliest colonial cemeteries in the world – its degrading conditions and its status as an abandoned legacy of an empire lost and forgotten.
Ashish Avikunthak juxtaposes scenes from a dilapidated cemetery with religious fervour to create an intriguing meditation on life and history. The heady mix of striking camerawork and powerful sound design beautifully enrich this kaleidoscopic short.