Peter and the Farm
Peter Dunning is the proud proprietor of Mile Hill Farm, which sits on 187 acres in Vermont. The land’s 38 harvests have seen the arrivals and departures of three wives and four children, leaving him with animals and memories. The arrival of a film crew causes him to confront his history and legacy.
Chronicling a year in the life of Vermont farmer Peter Dunning, this determinedly present-tense documentary offers an intimate glimpse into a troubled man’s hermetic existence. Unflinching in its depiction of the ardors of ranch life, Peter and the Farm is a fascinating study in social reclusion.