Part of the full-length feature ¡Hay motivo!, made up of 32 shorts directed by Spanish actors and directors protesting against the policies of the Partido Popular just before the 2004 general elections.
Moving gradually from color to black-and-white, this 4-minute short from Pere Portabella is the Catalan avant-gardist’s contribution to a compendium of Spanish political shorts. Aimed squarely at the policies of the People’s Party, it looks at their treatment of hydraulics.