Pitch Black Panacea
Amy and Carl both have lazy eyes. Amy’s left and Carl’s right. They are strangers, volunteers for an unusual, life-altering treatment in which they will enter a completely dark room together for ten days. But in the hallucination-inducing darkness, they are forced to confront personal demons.
Recalling 1930s Betty Boop classics with its animation, the hypnotic Pitch Black Panacea uses an experimental eye treatment as a launching pad for a surreal character study. Intimate yet absurd, the short predicts a style Thomas Hardiman would later explore in his debut feature, Medusa Deluxe.