Plastic and glass
In a recycling plant in the North of France, the workers join to sing in a choir, and even trucks join them to create a musical performance. From the functioning of the prodigious machines up to the manual labor of sorting, the film shows the process of recycling.
After a foray into the world of video and installation art, Tessa Joosse turned to ballet and opera with the help of a camera. This short musical documentary about the recycling process captures its mechanized movement and rhythmic cadence, bringing the sound and fury of the factory vividly to life.