Platoon
Innocent teenage soldier Chris Taylor is thrown headfirst into the bloody Vietnam War. As his platoon battles the Viet Cong, tensions mount between ruthless Sergeant Barnes and compassionate Sergeant Elias. Caught between them, Chris fights to survive the battlefield and the war within his unit.
The first Hollywood Vietnam war film directed by a veteran of the conflict, Oliver Stone’s visceral classic confronts the barbarity of combat and the plight of innocent civilians with shocking realism. Resisting flag-waving valor, Platoon douses the myth of American exceptionalism in blood and mud.