Playback
In Cordoba, Argentina, the end of the military regime promises a spring that doesn’t last long. La Delpi is the sole survivor of a group of transgender women and drag queens. She talks about how their basement shows guided the community and helped their struggle against AIDS and police violence.
Resistance sparkles across Agustina Comedi’s award-winning short about an underground queer scene in 1980s Argentina. Spectral playback of old videos sees riotous divas of that time adorned in rainbow-colored static, while melancholic, tender voiceover testifies to the unfading force of friendship.