Playing Men
Men play with airy joy somewhere by the Mediterranean. Wrestling or rolling a cheese through a village are occupations of the highest importance. The film’s director captures everything with serious lightness until hitting a creative block. To continue, he must rethink the rules of the game.
You won’t find any conventional sports in this essayistic documentary from Matjaž Ivanišin, but be assured it fulfils the promise of double-meaning in its title. A playful, 16mm study in Mediterranean masculinity, Playing Men ekes spectacle and wonder from its simple, cheese-rolling pleasures.