Poison Friends
When the new college year starts, Eloi and Alexandre encounter André, the most brilliant student in the lecture theater. Fascinated by his ease and charisma, they quickly fall under his spell: André then offers them his friendship in exchange for complete loyalty to him.
This satire of university pretension is filled with tortured passions and friendships, whose dry wit and subtle mania place it somewhere between Evelyn Waugh and Alfred Hitchcock. Emmanuel Bourdieu won the Grand Prize and the screenwriting award at Cannes Critics Week for his highly literary film.