Polisse
Frequently compared to the TV series The Wire for its multi-layered narrative, this crime hit from French actress Maïwenn (who directs, writes, and stars in the film!) confirmed her as a major talent to follow. Social realist cinema has rarely been as healthy and exciting as in recent times.