Polytechnique
Valérie and Jean-François study at a school in Montreal. One day, a brutal event causes irreversible changes in their lives. A 25-year-old man enters the school with a rifle in his hand and his goal is to murder every woman in the building.
Before Denis Villeneuve had made his unexpected rise as a director of cerebral blockbusters with the likes of Arrival, he confronted the subject of the 1989 Polytechnique massacre in Montreal to pay tribute to the victims with this powerful film on the futility of violence. Difficult, yet essential.