Pompei: Below the Clouds
Past and present, flesh and ash, enormity and the infinitesimal: Gianfranco Rosi’s astonishing, Venice-prizewinning documentary is a marbled study in high contrast. In bone white and velvety black, pin-sharp chiaroscuro photography screens an active volcano for the elemental geometries of life.