Portrait
Sergei Loznitsa’s second film is one of his underseen documentaries, and a beautifully austere work of cinematic distillation. Through filming the people of rural Russia, Portrait evokes unexpected depths of emotion through a deceptively simple concept: the contemplation of stillness.