Post Mortem
In the midst of Pinochet’s 1973 military coup in Chile, bodies pile up in the morgue. Anyone protesting the way corpses are treated is regarded as an enemy. Mortuary worker Mario says nothing. Instead, he tries to get closer to his neighbor, cabaret dancer Nancy, but she suddenly disappears.
Acclaimed Chilean director Pablo Larraín returns to the psychotic nature of fascism explored in Tony Manero and later in No. Witnessing a political nightmare in super widescreen, Post Mortem is a stark and droll political allegory that mesmerizingly dissects the diseased body politic.