Princess Cyd
16-year-old Cyd stays with her aunt Miranda, a renowned author, in Chicago for the summer. Cyd’s days are marked by a flirt with Katie, a local barista, which contrasts with Miranda’s quiet life. Initially at odds with each other, Cyd and Miranda eventually develop a solid friendship.
This perfect coming-of-age summer film keenly understands the physical and spiritual restlessness that hot weather inevitably inspires. From electrifying sensual attractions to the pleasures of intellectual pursuits, Princess Cyd intimately captures the complexities of female agency and sexuality.