Prison Architect
An architect and a prisoner living in parallel realities in the present time and an ambiguous distanced past conjure up imaginations and experiences of imprisonment. A dialogue across space and time on the relations between humans, the world, and freedom.
Multimedia artist Cao Fei’s bold, time-shifting feature was made in a Hong Kong prison-turned-art-center. Gorgeously shot by Kwan Pun-leung (2046) and starring Valerie Chow (Chungking Express), it explores the fine line between freedom and imprisonment. Shown in collaboration with Serpentine Cinema.