Filmmaker Eugene Jarecki takes Elvis Presley’s 1963 Rolls-Royce on a musical road trip from Memphis to New York, Las Vegas, and beyond. Forty years after the King’s death, voices from all walks of life—including Alec Baldwin, Chuck D, Ethan Hawke, and Mike Myers—reflect on his rise and fall.
An unchained melody of archive footage, interviews, and rock ‘n’ roll, this searching documentary finds American history echoing through the music of Elvis Presley. Eugene Jarecki’s thought-provoking film holds up the icon as a mirror on the nation—one that may also show its fraught future.