Who are the people from the Susa Valley fighting against the high-speed rail project between Turin and Lyon? Ten figures from the NoTav movement living in the Val di Susa talk about what is happening in their valley, how it shaped their lives, and the ideas guiding their strenuous rebellion.
For years, activists and residents have fought against the construction of high-speed rail through the beautiful Susa Valley landscape. Daniele Gaglianone’s rousing group portrait functions as a reverberating loudspeaker for these people to communicate their anti-capitalist, environmentalist cause.