Rabid
After undergoing experimental plastic surgery, Rose develops an insatiable desire for human blood. She searches out victims to satisfy her craving, infecting them with a disease which swiftly transforms them into blood-thirsty zombies who proceed to infect others, creating a city-wide epidemic.
An early hit for David Cronenberg, this apocalyptic tale of contemporary vampirism cemented its director’s reputation as “the king of body horror.” Starring former porn star Marilyn Chambers, Rabid is a mysterious and vividly schlocky examination of sexual panic charged with a riotous gallows humor.