Radical Hardcore
In a carpet megastore, a sale between a customer and a store clerk becomes instantly intimate and romantically charged. While perusing samples and gazing into one another’s eyes, the tapestry enthusiasts exchange facts and anecdotes about the history of British carpet making from 1685 onwards.
Set to pulsing electronic music, Thomas Hardiman’s short experiments with the audibility of onscreen dialogue and accompanying captions to present a unique, energizing take on a meet-cute romance. Among the film’s noted fans is Lynne Ramsay, who programmed it for a series of “electric shorts.”