Rafiki
Despite being banned in its country of origin, Rafiki dazzled audiences in Cannes and became the first Kenyan film to premiere at the festival. Vibrant and sizzling with the excitement of first love, this lesbian teen romance takes a stand against homophobic laws while remaining utterly joyful.