Raw Deal
Once freed, gangster Joe Sullivan and his girl friend Pat set off to find the mobster who set him up. The kidnapping of Ann Martin, the social worker who wrote to Joe in prison, leads the fugitive into a romantic triangle.
A B-noir from ascendent director Anthony Mann (The Naked Spur), Raw Deal flips the script from T-Men, telling the story of the criminals rather than the cops. Mann’s attention to the details of violence is fierce, John Alton’s lights are luminous, and Claire Trevor and Raymond Burr—unforgettable.