Read My Lips
Carla is a lonely woman burdened by lack of respect from her co-workers. In a male-dominated society, what hope is there for a 35-year-old woman with a hearing aid? The solution’s name is Paul, an ex-convict she manages to have hired. She teaches him good manners and he teaches her bad ones.
This rich character study defies the conventions of the thriller while delivering a deeply satisfying experience for genre fans. With daring sound design and impeccable performances by Emmanuelle Devos and Vincent Cassel, Read My Lips is a gripping entry in Jacques Audiard’s (A Prophet) oeuvre.