Reality
A former American intelligence specialist receives the longest sentence for unauthorized disclosure of government information to the media. The leaked details pertain to Russian interference in the 2016 United States elections through an email operation.
Pulling its dialogue from FBI transcripts, this riveting thriller restages the arrest and cross-examination of whistleblower Reality Winner in close-to-real time. With a superb lead performance from Sydney Sweeney, Tina Satter’s gripping film interrogates the cost of truth and the balance of power.