Red Moon Tide
Time seems to stand still in a village in the Galician coast. Everybody there is paralyzed although we can still hear their voices: they talk about ghosts, about witches, about monsters. Three women arrive in the village to find Rubio, a sailor that has recently disappeared in the sea.
Prominent member of a groundbreaking generation of Galician directors, Lois Patiño takes a phantasmagoric ride through his homeland’s mythical dimension, plunging into the elegiac power of the sea. Witches, spectres, and ghosts are all eerily conjured in this sublime fable of supernatural inquiry.