For André and the other crew members of the Cyclone, existence is divided between the stormy seas and the safety of life at home with their wives. When André meets temptation in the form of the alluring Catherine during a risky rescue, he comes perilously close to betraying his wife of 10 years.
A film of rocky waters and heady passions, Jean Grémillon’s romantic classic is French cinema at its finest. Aided by Jacques Prévert’s poetic script, Jean Gabin’s bruised masculinity and Michèle Morgan’s melancholic fragility evoke the tragedy of love found at the wrong place and the wrong time.