RER B
In the half light of sunset, French artist Benoît Peyrucq observes and paints the RER B train in motion from a bridge in Drancy. A suburban train line opened in 1977, the RER B crosses the greater Paris region from north to south, carrying more than a million passengers every year.
A work of transcendent transformation, Alice Diop’s bewitching short captures how the rugged lines of Drancy station are now immortalized in watercolor strokes under the gaze of French artist Benoît Peyrucq. A befitting tribute to a location loaded with historical and contemporary poignancy.